Redwings och EM

Då var det dags att skriva igen efter en veckas uppehåll och semester på Kreta.



Redwings vann ju som sagt årets upplaga av NHL och de är välförtjänt tycker jag, tre år i rad har man vunnit Western Conference och i final serien tycker jag att man var flera nummer större än Penguins i alla fall dom två inledande matcherna jag såg.
Henrik Zettberg vann Conn Smyth Trophy dvs Slutspelets mest värdefulla spelare, alltid lika kul när svenskar vinner priser.
Lidström blev första svensk att lyfta den anrika bucklan från Lord Stanley som kapten, detta också väldigt kul.
"The Dominator" lägger av, de var väl inte helt otippat att han skulle lägga av efter en titel? 44 år gammal och 16 säsonger i NHL.



* * *
Nu över till Fotbolls EM.
Såg Rumänien - Frankrike och de var det största sömnpillret jag någonsin sett, pinsamt dåligt.
Holland - Italien var dock en mycket trevligare tillställning, 3-0 till slut och bra drag på läktaren, hoppas de är så bra drag imorrn på Sverige - Grekland som börjar 20.45, tyvärr på Tv4!
Podolskis mål mot Polen igår måste vara Em's snyggaste hittils.
Tv4 borde skämmas över att Robert Perlskog kommenterar, fyfan va dålig han är!

* * *
Återkommer imorgon med vidare analyser och kanske någon liverapportering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0