NHL Premiär!

Igår började NHL säsongen i Stockholm och Prag. Jag skulle såklart ha livebloggning men smart som jag var ominstallerade jag datorn mitt på dagen igår och insåg att jag hade gjort ett misstag just när installationen hade börjat men det kommer fler matcher man kan bevaka.

* * *
Jag såg hela Rangers - Lightnings matchen och knappt halva Senators - Penguins och den sistnämna matchen var helt klart den bästa.

* * *
Visst borde Senators hitta en riktig första målvakt?

* * *
Lunqvist och Näslund i Rangers gör båda en riktigt bra match och Näslund skulle nog ha gjort minst ett eller två mål till med tanke på hur öppna lägena var. Lundqvist gjorde några riktigt avgörande räddningar som räddade Rangers kvar i matchen och utan Lundqvist hade de nog varit 4-5 puckar i baken redan i första perioden.
Kul att se Steve Stamkos i Lightnings, han som gick som Nr 1 Overall i senaste draften. Tyvärr drog Lightnings på sig alldeles för mycket utvisningar i andra och tredje perioden så det blev inte så mycket speltid för den unga stjärna.
Zherdev i Rangers kommer göra mycket mål denna säsong, gjorde en hel del väldigt otippade grejer igår och en spelare som han kan inte misslyckas i ett väldigt bra Rangers denna säsong.

* * *
Dom som gillar Rangers andra målvakt, Valiquette, ska nog inte förvänta sig så mycket av att se han.

* * *
Tyler Kennedy kommer nog vara till ganska stor nytta för Penguins i år.

* * *
Jag hade tänkt att lägga in Dagens Frozen Moment från NHL.com varje dag men nu har NHL.com gjort så att man inte kan sno bilderna och de är väldigt synd!

* * *
Jag återkommer senare ikväll, kanske med en livebloggning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0